duminică, 11 mai 2008

Aventuri cu CFR-ul

Ca orice lucru bun si vacanta de Paste trebuia sa se incheie.
Iar pentru mine s-a incheiat cu drumul inapoi la Bucuresti. In lipsa unei masini personale, cel mai bun mijloc de transport de la Craiova la Bucuresti este trenul. Pe ruta asta sunt multe trenuri, aprope din ora in ora, si de toate categoriile, in afara de personal (dar cine e atat de masochist incat sa mearga cu personalul vreme de vreo 6 ore?).
Pana aici toate bune. Dar fiind duminica dupa o vacanta destul de lunga, de care au beneficiat multi, trenul o sa fie aglomerat (asta am constat-o dupa episodul Summit-ul NATO). Din aceasta cauza plec la gara pentru trenul de la ora 3PM. Este rapid, suficient de devreme, pleaca din Craiova, consider ca sunt suficiente motive ca sa nu fie foarte aglomerat (cel putin la plecarea din Craiova). La gara constat ca nu sunt suficiente motive sa fie gol...
Nu mai sunt locuri la rapidul de la ora 15, nici la cel de la 16:30, de abia la acceleratul de 18:15 mai sunt locuri. Cum aveam si cam multe bagaje si nu-mi surade idea de a sta 3 ore in picioare intr-un tren plin, iau bilet la 18:15 in ideea ca voi lasa bagajele la gara o sa ma plimb vreo doua ore si plec mai tarziu. Dar o noua surpriza: gara fiind in renovare (de vreo 2 ani) nu mai ai unde lasa bagajele; asa ca inapoi cu ele acasa, cu Taxi (dupa care trebuie sa faci comanda, pentru ca taximetristii de la gara nu merg la o cursa de numai 2.5ron, nici daca o platesti dublu. Prefera sa stea in gara si sa viseze la clientul mitic care o sa se urce la ei in masina si o sa faca turul Europei...)
La ora 6 inapoi la gara. Trenul e deja in gara si deja burdusit de oameni si mai ales de bagaje. Cu mare greutate ajung la locul meu pe care deja troneaza o baba tare-n clont care tuna si fulgera la un student ce incearca sa-i explice politicos ca locul pe care si-a pus papornitele este al lui. Ma resemnez cu gandul ca o sa merg pe culoar, desi am platit locul si am amanat plecarea tocmai pt acel loc...
Marea surpriza vine de la "NASU" care le pofteste politicos dar ferm pe vreo 3 babe din compartiment sa isi ocupe locurile lor de drept din vagonul 3 (nu 8, cum sustineau cu tarie in fata studentului - deh, batranetea asta... te cam lasa fara vedere). Spre bucuria mea pot sa ma asez pe locul platit, si asta chiar fara scandal. Dupa inca vreo jumatate de ora ajungem si intr-o zona cu ploaie. Bine ca am ajuns pe scaun pentru ca pe culoar incepe sa ploua... ce sa-i faci, geamurile nu se mai inchid asa bine. Cu ceva chinuieli si injuraturi geamul se inchide totusi si cei de pe culoar se relaxeaza din nou. La nici 10 minute incepe sa picure si in compartiment. Destul de repede realizam ca nu vremea de afara e responsabila, ci o papornita cu branza (probabil). Muta omul sacosa jos si totul pare sa fi revenit la normal. Ma intorc la cartea mea in speranta ca am scapat de toate belelele dar din nou sunt prea optimist: cineva ma avertizeaza ca zerul din papornita aproape ajunge la rucsacul meu, asa ca restul drumului il petrec cu rucsacul in poala.
Intr-un final trenul ajunge in Gara de Nord, cea mai mare gara din Capitala - probabil si gara cu cele mai mari balti, pentru ca si aici incepuse ploaia. Iar cum acoperisul garii nu este "water proof" peste tot se formasera mici "lacuri de acumulare" in care puteai sa-ti uzi chiar o pereche de ghete nu prea inalte.

Dar, noi sa fim sanatosi, ca CFR-ul are grija de noi! Ieri (10 mai) un accelerat a deraiat pe ruta Ploiesti-Iasi. Bilantul: un mort, 10 raniti. Ghinionista: o fata de 17 ani a suferit o moarte stupida: un ciob rezultat in urma spargerii geamului i-a retezat carotida.
Deci, "drum bun, pe ultimul drum!" - asa ar putea suna noua deviza a CFR-ului.

Niciun comentariu: