duminică, 11 mai 2008

CERF 2008

Iata ca a inceput si CERF-ul. Cel mai mare eveniment din peisajul IT romanesc. Nu veti gasi aici o recenzie avizata ca cele facute de reviste, ci mai degraba o radiografie a evenimentului asa cum este el vazut din perspectiva vizitatorului obisnuit, interesat sa afle "ce mai e nou" si "ce a mai aparut".

Ca si intindere, expozitia s-a intins pe vreo 5 pavilioane, dar nu ca cuprins si pavilionul nr. 1 (cladirea rotunda din centru). Spatiu suficient, putine standuri pareau inghesuite, probabil firme mai putin potente financiar care nu s-au permis spatios, intins pe multi metri patrati.

Expozantii au fost din toate straturile fenomenului IT, de la firme producatoare de retelistica pasiva (conectica, cabluri etc) la resviste, dar au lipsit marile branduri pe care le-ai astepta la o asemenea manifestare: Intel, AMD, IBM, Seagate etc.

Dintre produsele prezentate s-a remarcat fara indoiala display-ul de 103inch de la Panasonic, despre care aflam, de pe site-ul Romania Libera, ca a fost expus numai pt ca cineva a comandat un exemplar si inainte de a fi livrat acestuia, va fi expus pentru publicul larg.

La capatul opus, in standul SONY se putea admira un minuscul ecran OLED (probabil o diagonala intre 7 si 9 inch). In ciuda dimensiunilor reduse calitatea imaginii promite un viitor bun acestei tehnologii, atunci cand va ajunge la maturitate.

Capitolul fotografie digitala a fost reprezentat destul de slab, prezenta numelor mari fiind inexistenta sau neconvingatoare. Totusi la standul f64 se putea admira noua nava-amiral de la Nikon, D3. Un alt mod prin care s-a incercat o respiratie artificiala in acest sector au fost cursurile rapide de fotografie care au reusit sa adune cativa participanti la expuneri.

Ultimul dar nu cel din urma punct de interes de la CERF sunt fetele, specia "Homo Manechinus Hamsterus" genul feminin fiind un ingredient obligatoriu la orice eveniment de acest gen. Pe la toate standurile firmelor care au avut cat de cat un buget pentru pregatirea aparitiei la CERF gaseai 2-3 asemenea exemplare imbracate,brand-uite, in culorile firmei reprezentate, gata sa iti imparta o brosura sau sa faca o poza cu tine.

Cam acesta a fost CERF 2008. O aparitie destul de stearsa, fara prezentarea a unor produse inedite (exceptand display-ul celor de la Panasonic); dar care consider ca merita o ora, doua din programul unei persoane cat de cat interesate de IT si nu foarte ocupate, care se nimereste sa fie in Bucuresti la data desfasurarii. Iar pentru cei 10 lei, contravaloarea biletului de intrare, primiti si o sansa la o tombola in urma careia un vizitator norocos se va alege cu un laptop nou-nout de 1500euro (asa cum se lauda organizatorii)

...iar cum o poza face cat 1000 de cuvinte, sa lasam pozele sa vorbeasca.



















Niciun comentariu: