marți, 10 septembrie 2013

Zbor Strejnic 06.09.2013

Vineri am facut unul din cele mai frumoase zboruri de pana acum cu Cessna 172.
Ziua nu a inceput cel mai grozav, planurile mi-au fost date peste cap de cei de la securitate de pe Baneasa (pentru a nu stiu cata oara???) si nu am putut ajunge la Strejnic la ora la care imi propusesem. Am recurs la mijlocul de transport alternativ: trenul.

Cu o intarziere de o ora am decolat cu YR-MDP impreuna cu unchiul (si tizul), matusa si varul meu cu intentia de a zbura pe valea Prahovei, de a trece pe la Vidraru si apoi pe valea Oltului, Rm. Valcea si inapoi la Strejnic. Intentia era de a face un ocol pana la Vidraru. Pana la urma am modificat putin ruta planificata si am trecut pe la Vidraru si apoi Balea lac fara sa ne intoarcem. Vremea a tinut cu noi, am avut parte doar de cativa cumulus de vreme buna care aveau baza cam pe la varful muntilor. Nu prea ne-au incurcat, in afara de faptul ca au ascuns cu incapatanare crucea de pe Caraiman, pe care nu am zarit-o decat cateva clipe printre nori, desi am facut si o mica intoarcere ca sa o vedem.

Cam in dreptul localitatii Zarnesti ne-am intersectat traiectul de zbor cu al unei Pume care ne-a taiat calea de la stanga la dreapta zburand doar cu putin mai jos decat altitudinea noastra. Contact vizual am avut cu elicopterul de la o distanta de peste 10nm. Cei de la Bucuresti Informare nu ne-au informat despre trafic, iar Puma nu a vorbit deloc cu Bucuresti Informare. As vrea sa cred totusi ca ne-au vazut pe TCAS si nu a fost o supriza faptul ca au trecut pe langa noi si cand eram la travers unul de altul diferenta de inaltime era de max 200ft iar distanta dintre noi, nu mai mare de 2nm... Intalnirea asta mi-a demonstrat inca odata cat de importanta este scanarea continua a spatiului aerian la zborul VFR!

Dar prea multe cuvinte! Sa lasam inregistrarea zborului sa vorbeasca! (fisierul se deschide cu Google Earth sau alte programe care cunosc formatul .kmz)

Niciun comentariu: